FERNISERING | Menneske først - Astrid Noacks Studiesamling

Alle er velkomne, når vi fejrer åbningen af særudstillingen Menneske først - Astrid Noacks Studiesamling med taler og forfriskninger:

Lørdag d. 16. november kl. 15

Gratis entré til kunstmuseet i anledning af ferniseringen.
Tilmelding er ikke nødvendig.

Vi glæder os til at se jer!

Mere end en udstilling

Igennem 70 år har Astrid Noacks Legatfond varetaget arven efter billedhugger Astrid Noack (1888-1954). En opgave, som fonden nu, i 2024, overdrager til Holstebro Kunstmuseum i form af Astrid Noacks studiesamling. I anledning af overdragelsen præsenterer Holstebro Kunstmuseum samlingen i sin helhed med særudstillingen Menneske først - Astrid Noacks Studiesamling fra d. 16.11.2024 – 04.05.2025.

Foruden kunstnerens bogsamling, et brevarkiv, værkstedsbøger og kataloger samt et fotoarkiv rummer Astrid Noacks Studiesamling 88 skulpturer, 4 støbeforme og 103 tegninger, der nu bliver registreret og bevaret for eftertiden som del af Holstebro Kunstmuseums samling. Læs mere om særudstillingen her

Udstillingsprojektet er støttet af:

Foto | Astrid Noack, 1947