Kunstanmelder for en dag - danskundervisningen

Særligt tilrettelagt for danskfaget

Sammen med eleverne afholder vi pressemøde i museets aktuelle særudstilling. I fællesskab undersøger vi udstillingens virkemidler, aktualitet og udstillingskoreografi og eleverne få redskaber til at skrive en anmeldelse. Eleverne dygtiggør sig blandt andet indenfor kritisk stillingtagen, analyse samt mundtlig og skriftlig udtryksform. Forløbet kræver em forudgående mindre forberedelse, som er tilrettelagt i et tilknyttet undervisningsmateriale, som tilsendes forud for besøget. Efter museumsbesøget skriver eleverne en anmeldelse (kan evt. gøre det ud for en skriftlig aflevering)

Varighed: 1,5 time
Antal: max 28 elever

Booking
Forløbet kan bestilles ved henvendelse til Holstebro Kunstmuseum på telefon: +45 9742 4518 eller på mail ksj@holstebrokunstmuseum.dk
Det koster 750 kr. at booke forløbet.