På kryds og tværs i samlingen

Holstebro Kunstmuseums samling er helt særlig på flere måder. Dels viser vi både dansk og international og billedkunst, skulptur og installationskunst fra 30erne til i dag, men museet rummer også objekter som bryder den gængse opfattelse af kunstværker som hører hjemme på et kunstmuseum. I samlingen kan man blandt finde etnografiske objekter og ikke-vestlige kunstgenstande som vest-afrikanske masker, hinduistiske figurer og relieffer. Ud over det viser vi også dansk kunsthåndværk. Museet anskueliggør således kunsten som et universelt fænomen: At mennesket alle steder og til alle tider har et fundamentalt behov for at udtrykke sig. I forløbet kommer eleverne med rundt i hele museets samling og præsenteres for tematikker på tværs af medier og perioder.
Hvis det ønskes at forløbet også anlægge et tematisk fokus;

1. Krop & Identitet
2. Natur
3. Det ustyrlige
4. Historie og samfund

Varighed:
1 time
Antal: max 28 elever

Booking
Forløbet kan bestilles ved henvendelse til Holstebro Kunstmuseum på telefon: +45 9742 4518 eller på mail ksj@holstebrokunstmuseum.dk
Det koster 500 kr. at booke forløbet.